Pan Pastell, washitejp och en massa kreativt!



Hej på er!
För ett tag sedan fick jag ett roligt DT kit av Pia - Atelje Lektyg och Hantverk. Det innehöll helt ljuvliga mönstrade papper från Prima Marketing, påse, akvarellpapper, spets, chipboard och Pan Pastell - två nya till min samling!! 

Av detta har jag skapat lite olika saker. Med papper, en påse och akvarellpapper har jag satt samman ett minialbum - som ni vet älskar jag att sätta samman papper och annat material till album - jag blandar med fördel olika material.

Detta lilla album ska jag använda till att måla i och sätta in foton - så mer kommer att visas här i bloggen.





Albumet är inspirerat av Traci Bautista - hon är en superduktig och inspirerande Mixed Media Artist.

Jag har även satt samman en "Art Journaling" bok - enbart för Pan Pastell med riktigt bra akvarellpapper. Varje gång jag är i butiken köper jag några extra. De är stabila och har bra struktur. Jag grundar inte med gesso på dessa papper, vilket jag annars alltid gör när jag målar. Här vill jag att pappret ska ta åt sig all färg så jag kan lägga på igen och igen.

Om du inte har provat att använda denna häfta torrpastell (finns i flera olika färger) så kan jag rekomendera den varmt! Den har mycket färgpigment och kan, när du applicerat på t ex ett akvarellpapper, blendas med vatten. Använd då gärna en vattenpensel (Tim Holtz har kommit med två olika storlekar och finns att köpa i butiken).



Här finns inspiration hämtad från både Traci Bautista och Donna Downey!!



Utöver Pan Pastell, mönstrat papper, akvarellpapper m.m. använder jag mer än gärna washitejp och Tim Holtz tissuetape. Dessa tejp är tillverkade av tunt papper med tryck, olika mönster och färger och ger suveräna effekter. Ett litet misstag och det döljs med hjälp av dessa tejp samt att tejpen "smälter" in i bakgrunden.  

Allt som jag har använt finns att köpa i butiken.
Ha en underbar helg!
Scrapkram
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0