En Canvas med Pan Pastell





Har målat min första canvastavla...
Använde gesso i botten, samt tissuepaper från Tim Holtz. Med en pensel blendade jag bakgrunden med vit acryl och lite vatten, detta för att matta ner bakgrunden och sen lät jag torka min canvas.

När bakgrunden var torr stämplade jag tegelvägen och sen målade jag bakgrunden med Tim Holtz nya pennor. När jag var nöjd med bagrunden målade jag dit blommorna och började med att grunda med gesso. Det är viktigt att torka mellan varven. Sist målade jag med pan-pastell och sist men inte minst så gav jag extra effekt genom att använda tissuetape från Tim Holtz.

I butiken är du välkommen att köpa canvastavlor i olika storlekar, gesso, mulit - medium (som du använder för att limma dit t ex tissuepaper), Pan-Pastell i många olika färger, Tim Holtz nya pennor och tissutape. 

Ha en härlig lördag!
Scrapkram
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0