Heidi Swapp... "Memory File"











Nytt från Heidi Swapp är den här coola Memory File... I butiken finns att köpa en förpackning med 6 st i, som du färgar in med t ex Glimmer Mist från Tattered Angels. Till dessa foldrar finns även 12x12 papper, som också färgas in (jag har inte använt några i detta projekt). Mönstrat papper kommer från Pink Paislee och det är två utvalda från serien färgglada Spring Jubilee. Jag har även använt spillbitar från serien She Art, också från PP. Bokstavsstickers och Chipboard kommer även de från serien Spring Jubilee.

Jag har använt en hel del washitejp. I butiken finns det flera olika mönster och färger att köpa och de är hur roliga som helst att jobba med. :0)

Jag gillar den här idén med en Memory File, eftersom jag kan välja att göra mindre projekt, färre bilder och sidor till att göra ett större projekt. Kul är att kunna sätta sin egen färg och prägel på dem och de är stabila att jobba med.

Det här är den första som jag har skapat i. Jag valde bilder som jag fotade med min Iphone med ett speciellt program - en cool App, som gör bilderna softa och lite dassiga i färgen och passar bra tillsammans med dessa klara färger på de mönstrade papprena.

Jag håller på med ytterligare en mapp - den kommer att vigas åt alla kladdiga och roliga papper som jag har målat på. Kanske blir det en miniartjournalingmemoryfile... :0)

Ha en underbar helg och pyssla på... det ska jag!

Besök gärna webshopen... eller om du har vägarna förbi, den fysiska butiken i Halmstad.

Scrapkram
//Jenny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0