Vicolo Stretto

Det har ju inte varit så mycke' strandväder i sommar så det har blivit massor av tid till att scrappa. Jag har fått en hel hög med fina foton av en go' vän som gifte sig på ljuvliga Sicilien tidigare i sommar. Här en bild på en mysig och typisk gränd i Taormina

Jag började med att lägga ett lager med modelling paste på min vita cardstock. En toapapperrulle fick hjälpa mig att göra cirklar för att få lite roliga effekter. När det torkat (använder min hårtork eller embssingfön för att skynda på torkningen) sprayade jag med mina favoriter i min glimmer mist samling. Jag gnuggar ut misten innan den tokat ordentligt - lite som jag känner. Papper kommer från My Mins Eye och några sidor från en pocketbok har jag också använt.
En kapsyl smyckad med en söt pebble från Prima. Blomma från mina gömmor
Cirkel i grungeboard signerad Tim Holtz, preparerad med gesso och sen "mistad" och doodlad.
Spets från bl.a Prima och bokstäver från Adornit
Här ser man toapapper-cirklarna, de underbara pappren och pocketboksidan med ett tunt lager gesso..
Det var allt för nu.
Ha det så gott, Mija

Kommentarer
Postat av: kristina

Vilken underbar sida. Så roligt med toapapperscirklarna. Ska absolut testa detta.

2011-07-27 @ 09:41:29
URL: http://kleek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0