Minialbum under arbete...

Hej på er!

Jag är mitt uppe i ett projekt som jag startade på Pias invigning av "nya" Lektyg och Hantverk, butiken som numera finns på Fredsgatan 13 - tillsammans med Babyproffsen. Det är ett Crazy Girls Notations - mini, mini album, som jag kommer att presentera i slutet av veckan. Det är byggt på påsar och papper från Teresa Collins senaste kollektion Notations.

Såhär kan det se ut på mitt scrapbord. Produkter som jag måste ha nära till hands är, förutom basprylar som sax, lim (klart bäst enligt mig är Scrappy Glue), linjal, kniv m.m, Glimmer Mist (Tatterd Angels), Distress Inc och massor...massor av dekorationer från Teresa Collins.

Här vill jag visa en tags som kommer att finnas i mitt album. Jag använder Die-Cuts från serien Notations, Glimmer Mist och Distress Stain - NYHET för mig och galet häftigt att använda...

Jag SPLASHAR! håller Distrees Stain flaskan rakt ovanför tagsen och "slår" en gång på tagsen - inte mitt eget påhitt - och vips så har du en splash... :) Jag gör två stycken och på den ena, innan den har torkat, så blåser jag med munnen och då sprider sig färgen - coolt.

Sen dekorerar jag min tags med foto och lite dek från serien Documented, bling och fjärilar som jag har klippt ut från Tim Holtz Tissue tape - häftig effekt får du om du fyller i med vit penna och ritar svarta konturer.

Det var allt för den här gången... men... snart kommer det mera. :)

Ha en underbar dag!

Scrapkram

//Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0