Kort med annorlunda vikning

Kanske är det dags att scrappa på lite härliga vinterbilder?
Jag valde att göra en annorlunda vikning av ett "kort" som är 30x30cm när man "vecklar ut" det. Att använda sig av foton på ett kort är ett bra sätt att göra kortet personligt. Vad som är roligt med detta är att det också kan stå för sig själv- en liten present i sig självt..!  

 

När jag skulle dekorera "kortet" valde jag att mest hålla mig till de blå färgerna för att fånga det "kalla" i bilderna.
Här har jag använt mig av ett cardstock och ett mönstrat papper som kommer från magnolia design. Bandet med de silvriga snöstjärnorna kommer från maja road och de små söta bokstäverna kommer från My little shoebox. Jag har också använt mig av rhinestones och rosor. Vantarna och den silvriga snöflingan hade jag i mina gömmor. 

Hur gör jag?

  

A. Börja med att skära till cardstocken 30x30 cm. B. Mät sedan ut cardtocken delad på 3x10 cm och biga (vik) dessa. C. Biga sedan ytterdelarna på mitten (5 cm), 6 cm in i cardstocken. D.Utgå från de senaste bigningarna och skär igenom pappret.
För att få ihop vikningarna och på vilket håll pappret ska vikas är det lättast att tänka varannan vikning "upp" och varannan "ner" (Se fotot som är taget ovanifrån).




Frida


Kommentarer
Postat av: Linda K

Ojoj vilket jättefint kort!Måste provas!

2010-01-14 @ 22:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0