En kaffefilterblomma

Det är jättekul att göra egna dekoratiner. Här tänkte jag visa hur man gör en blomma av vanligt vitt kaffefilter!

Ni får ha överseende med min skärmatta som är oerhört kladdig....behöver nog en ny! Jag får hoppas på att ni uppfattar det som kreativt och artistiskt! ;)




Jag använde ett vitt melittafilter, Glimmer Mist och Glimmer Glam från Tattered Angels, en sax och en pensel.





Jag börjar med att klippa ut en cirkel.





Sedan klipper jag en spiral ur cirkeln.




Så snurrar jag spiralen runt ett penselskaft - man börjar längst ut och snurrar mot spiralens mitt. Ju hårdare man snurrar desto "tätare" blomma får man.




Därefter sprayade jag hela alltet med min favorit-mist (man kan också spraya innan man klipper spiralen).




När misten har torkat målar jag på lite - eller mycke´ - Glimmer Glam för mer effekt.



Nu är min turkosa melitta-blomma färdig. Jag fäster den enklast på min layout, mitt kort, min canvas, min..... med lim.

Till sist vill jag tacka min fina vän Annlouise, alias Pysselfia, för tipset. Det var hon som inspirerade mig så att jag nu kan inspirera er!


Ha en fortsatt finfin helg!


Mija

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0