Kärleken är..


Bilderna har jag fått av min söta väninna Maggan som gifte sig med sin Bengt på Sicilien i juni 2011. Underbara foton och helt ljuvliga vänner 

Jag började med gesso - i massor, sen mist i olika blå nyanser som jag lät torka lite innan jag stryker/ gnuggar ut den med en liten svamp, lite blå papper från Fancy Pants (som jag fäste med Mod Podge), några sidor ur en pocketbok och tissue tape från Tim Holtz

Min favoritstjärna som jag gör själv (bigar från "avigsidan" och sen viker till så den blir "3D") Spetsen från Prima har jag "pillat" in under fotot som är fäst med 3D-kuddar. Massor av doodling ger skön effekt.

Metallfågel från Tim Holtz. Mini alphas från Adornit och Kaiser. Frimärken från mina gömmor...

Jag har lagt ett tunt lager gesso på bokstäverna - använder helst mina fingrar till denna applicering;)


Här ser man att jag kladdat lite gesso på stjärnan - LOOOOOOOVE gesso 

Det mesta av materialet kommer från Lektyg & Hantverk


Ha en försrollande sista juli!

Mija


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0