Sweet Child of Mine

En layout där jag inspirerats av proffset Anna från Polen!

 

Jag har använt mig av ALLA tekniker jag känner till - tror jag. Jag ska - när jag får lite mer tid över göra en tutorial (det är många som bett mig om det), där jag visar på ett enkelt sätt hur jag går tillväga med all Mixed Media och olika tekniker!

 Här har jag börjat med gesso - i vanlig ordning. Sen stämplade jag lite med Tim Holtz stämlar och mistade med gult och gammelrosa. Därefter lite bubbelplast och vit akrylfärg. Papper från My Minds Eye och 7gypsies. Jag har även sytt med min symaskin och doodlat med min ZIG Millenium 0.005.De virkade rundlarna är faktiskt en rikigt bred spets som jag klippt till cirklar. Spetsen kommer från Reprint. Jag har limmat fast den med Mod Podge eller Multi Medium som Pia har i sin butik!


Volangen är Pink Paislee Mistables. Jag har mistat den! Knappar och diverse bling.

 

Cirkel i grungeboard fäglag med olika mists och sen doodlad! är ser ni också spetsen med ett tunt lager gesso...

"Duttar" gjorda av modelling gel och mist! Massor av doodling och gesso på det!

 Hoppas att ni blev inspirerade!

 Mija


Kommentarer
Postat av: snojbi

Kanonsnyggt

2011-08-25 @ 15:32:35
URL: http://snojbi.blogstop.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0