Nya papper från Tim Holtz

...finns i butiken under nyheter v. 14. Core Dinations - cardstock som har en färg utanpå och en annan nyans inuti pappret. När man river, sandpapprar eller t.ex präglar så kommer färgen på papprets kärna fram. Jag tänkte visa med hur man kan använda dessa härliga papper som följer Tim Holtz distress färger.

Jag har använt detta

detta har jag använt...



Jag skar ut en cirkel från ett av papperen i färgen "Walnut Stain" och sandpapprade den..



Så här läcker blev det:



Sen klippte jag ut en stjärna...



..som jag bigade med hjälp av min bästa bigare och min skärmaskin (vänd "avigsidan" på stjärnan uppåt)...



Nu är stjärnan färdigbigad!



Vik sedan varje spets med rätsidan utåt...



Sandpappra sen varje "veck" och samtliga kanter (går även bra med en sandpappersfil)



Färdig!



Till sist tog jag fram min  gamla CuttleBug och ett favorit embossingverktyg från Tim Holtz.



Jag sandpapprade lite för att förstärka den "slitna" känslan!

Det är verkligen jättekul och busenkelt att jobba med dessa papper. Som vanligt är det bara fantasin som sätter gränser...

Ha det så gott!

Mija

Kommentarer
Postat av: Susanne Svensson

Tack för tips och inspiration!

Ha en bra vecka!

Kramizar

2011-04-13 @ 14:09:40
URL: http://susannesvensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0