Mixed Media #1

Nu har jag suttit och lekt med Claudine Hellmuths studio gesso. Man kan t ex göra supercoola image transfers med den. Som bas har jag använt cardstock (denna är 6x6'') och penslat på studio gesso (jag använder matte eftersom jag vill ha en sliten look, men finns även som glänsande). låt torka/använd din heat tool, sen sprayar man på vatten och "skrapar" försiktigt av det översta lagret av bilden du ska "överföra" till din sida.
sen har jag lagt till en massa acrylfärg, stämlat med svart stämplfärg och även blandat acrylfärg och stämplat med. Jag ska även skriva något men har inte bestämt mig för vad det ska stå än. Pia har allt jag har använt, en massa nya stämplar som är mycket användbara inom mixed media finns i ett ställ bredvid cardstocken. Sommarens absoluta must haves!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0